Verslag 6 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Louise Amstel - WaarBenJij.nu Verslag 6 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Louise Amstel - WaarBenJij.nu

Verslag 6

Door: Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

28 Februari 2013 | Thailand, Bangkok

Ha
Zo veel heb ik niet te vertellen over door de weeks… Zo worden mijn verslagen nogal saai he? Ik moet doordeweeks gewoon werken, en dan maak ik niet zo veel mee. Veel van jullie vragen hoe zo’n ‘gewone’ (werk)dag dan gaat, dus dat kan ik wel even in het kort omschrijven:
7.30u – opstaan/douchen/opmaken/haren fohnen/cracker eten (dat is het enigeredelijk ontbijt. Ik heb ’s ochtends nog niet zo veel trek in gefrituurd varken met chilisaus en rijst)
8.30u – naar beneden om het busje naar de BTS te pakken
8.45u – busje vertrekt
8.46u – busje komt aan bij de BTS (ja het is maar 1 minuut, ja ik ben lui.)
8.50u – BTS naar Phaya Thai (de plaats area waar mijn kantoor is)
8.55u – ik kom aan bij mijn werk (normaal cappuccino halen, maar ik probeer af te kicken)
9.00u – aan het werk, ben nog bezig met het Franse restaurant
12.30u – naar de lunch. We besluiten meestal in de lift waar we heen willen, en dan lopen we met het hele werk naar een bepaald tentje waar we dan zin in hebben. De enige dag is het soep, de andere dag vis, dan weer vlees, het verschilt steeds. De enige dag is het vies, de andere dag is het nog viezer. Nee grapje, ik begin het al steeds lekkerder te vinden, en word niet meer spontaan misselijk als een van mijn collega’s ‘lunch!’ roept als teken om naar beneden te gaan.
13.30u – terug van lunch. Dan gaat het hele kantoor opnieuw eten gaan halen. En vervolgens om
13.45u – zet iedereen zijn of haar lunch aan zijn of haar kantoor rustig voort.
16.00u – iedereen begint weer te eten. Gefrituurde kippenhuid met chili, pindakoeken, sateetjes, cake, starbucks frappe wat dan ook. Ik doe er niet aan mee, anders kan ik straks naar nederland ROLLEN.
18.00u – ik mag naar huis
19.00u – ik ga naar huis in de hoop dat ik betaald krijg. Dit bedrijf betaald alleen als je goed je best doet bij staigiaires, dus vandaar dat ik elke dag een uur overwerk.
19.15u – naar huis lopen, ondertussen eten uitzoeken voor Mariek en mij. Bestaat uit: rijst met groente en een vleesje
19.30u – eten, soms de was doen, soms sporten, soms zwemmen.
23.00u – skypen met gijs/pap/mam of met een dronken Maxime whatsappen.

Nou dat was het! En dan vrijdag altijd met Miranda, Marieke, Demi en Chantal eten.
Vorige week was ons Chantie jarig, en zijn we daar donderdag heen gegaan en hebben we hen appartement versiert met een miljoen ballonnen en hadden we een leuk taartje. De vader en vriendin van de vader van Demi waren er, die zijn ook nog even gebleven. Vrijdag zijn we met diezelfde groep na werk yakiniku gaan eten, ja alweer! Weet je wel? Dat onbeperkt bbq’en. Daarna terug gegaan, volgende dag niks uitgevoerd. Maar ’s avonds een fietstocht door Bangkok, dat was echt heel leuk. Daarna uitgegaan op Khao San en zondag richting Demi en Chantal vertokken om daar een sleepover te houden. We hebben daarvoor bij een heerlijk mexicaans restaurant gegeten, lekkere nacho’s en een vieze sagria. Toen films gekeken met alle matrassen in de woonkamer, superrrr leuk! De volgende dag hadden we een vrij dagje, en hebben we lekker lopen tannen aan het zwembad, en ’s avonds zijn we naar huis gegaan. Voor volgend weekend hebben we geloof ik nog geen plannen, ik zeg: lekker sporten, zwemmen en zonnen!
Adiossss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Stage lopen in Bangkok

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 5500

Voorgaande reizen:

21 Januari 2013 - 21 Juni 2013

Stage lopen in Bangkok.

Landen bezocht: