Verslag 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Louise Amstel - WaarBenJij.nu Verslag 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Louise Amstel - WaarBenJij.nu

Verslag 2

Door: Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

18 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

ZO! Eerste dag zit er op. Nu lekker in bed om te skypen, facebooken en foto's bekijken.
De vlucht ging heel snel, met de nieuwste films en, tegen al onze verwachtingen in, redelijk lekkere pasta (die er ergens tussen landen en uitstappen weer uit kwam, maar ach..). Bagage opgehaald, een taxi aangehouden, en een lekker op elkaar gedrukt ritje gehad. Maar.. Mét airco! Ingecheckt bij ons hotel, lekker gedouched en even 2 uurtjes slaap gepakt, op aanraden van een homoseksuele steward. Door dat ik het van jongs af aan al erg leuk vind om op de meest onpraktische momenten flauw te vallen (dit keer dus net voor landingstijd), heb ik wel gemerkt dat er daar door best goede gesprekken ontstaan. Zo kregen Miranda, Chantal, Marieke en Demi tijdens mijn flauwval-stunt allerlei goede tips, zoals: geen prik drinken tijdens de vlucht, 2 uurtjes slapen na aankomst en 's avonds vroeg naar bed. Alles tegen een jetlag. En voor als je slap of flauw wordt, 'lekker een thais soepje van van die heerlijke mannetjes van de straat', aldus de homoseksuele steward.
Maar goed, 2 uur geslapen dus. Daarna de stad een mini beetje verkend, want is er nog veeeul meer dan wat we vandaag gezien hebben. Daarna op straat gegeten, we wilde ons tussen de echte 'locals' mengen. We hebben uiteindelijk voor 63 eurocent per persoon heerlijk gegeten!!
Morgen vroeg hebben we afgesproken met de baas van Marieke, een Amerikaan die al 10 jaar in Thailand woont. Hij gaat ons rondleiden en helpen een appartement te vinden. 's Avonds hebben we afgesproken met Marleen en Geerte, de meiden die nu in Bangkok zitten. Hopelijk hebben zij zin om uren en uren en uren vragen te beantwoorden, want wat hebben wij veel vragen. Maar dat komt vast goed.

Dikke kus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ps. Volgens mij is mijn tandvlees ontstoken

• 18 Januari 2013 - 20:48

Hendriek:

Goed poetsen! Ook al doet t pijn.

En wat goed! Nu al een tweede verslag!
    Ik ben trots op je!
    John heeft net voor onsl geboekt. Of is daar nog mee bezig, want de computer liep vast. Hoe dan ook. Wij komen je halen. Over 5 maanden.
    Een dikke knuffel. X

• 19 Januari 2013 - 11:42

Lisette Van Amstel:

Goed gedaan Loes!
    Hier nog onder het vriespunt en zondag weer nieuwe sneeuw. Ook mooi!
    Fijn dat je daar wat bekenden hebt zitten die je de fijne kneepjes van het in Bangkok wonen kunnen bijbrengen.
    Voor de rest: genieten van alle geuren, kleuren en indrukken.

xx Lies

• 19 Januari 2013 - 12:11

Judith:

Omaweetraad.com:
    Ontstoken tandvlees: leg er een salie blaadje (eventueel eerst overgoten met heet water) op. Het verzacht echt en werkt ontsmettend.

Bij ontstoken tandvlees spoelen met aluin. Je tanden lijken er ook witter door te worden.

Voor vrijwel alle problemen met tandvlees en lichte tandpijnen spoelen (als het lukt een aantal minuten) met afgekoelde kamillethee. Kamille heeft een sterk desinfecterende werking.

En niet meer flauwvallen alsjeblieft, hoofd tussen de knietjes!
    Geniet! X

• 19 Januari 2013 - 13:38

Piet:

Van de straat eten?Hier kun je niet eens van de vloer eten[ bah. wat vies Louise.] Is een liedje

• 19 Januari 2013 - 16:33

Ida:

Wat een andere wereld...fijn dat je goed bent aangekomen.
    Geniet ervan en je kunt ' t !

• 25 Januari 2013 - 20:09

Lisette:

Hoe is het met je tandvlees?